lördag 22 november 2008

Flytta eller inte?

Idag är det lördag och jag har fått lördagsgodis. Pinnar med kycklingsmak, mums...jag är väldigt förvånad jag tror att Kvinnan har blivit sjuk eller nåt. Någonting är fel hon är på ovanligt bra humör hon städar, lagar mat, sjunger, dansar och ger oss godis (jag är helt säker på att vi inte ska till veterinären) näe, jag kan inte komma på vad det är, men någonting är på gång. Idag hade Mario och Vanessa (våra akutkatter) besök av en intressent. Hon kom försent, men det är sånt som kan hända. Delsin trodde att hon kom för att titta på honom. Han skulle smöra som vanligt man riktigt ser hur han snackar och gör sig till det är nästan så att han dreglar blääh...usch att han jämnt ska hålla på sådär. Han rullade runt och visade magen (det allra heligaste på en katt) hur kunde han? Han vill alltid ha upppmärksamhet. Jag däremot gick fram och hälsade damen välkommen och sen gick jag. Det kan ju inte vara kul att alla andra katter står runt henne förutom dom två hon skulle titta på så jag valde att dra mig undan. Jag är en riktig gentleman som kan det här med artighet. Damen var en mycket vänlig kvinna jag såg det på henne. Nu ångrar jag nästan att jag inte stannade kvar längre och småpratade med henne för då kanske hon hade velat adoptera mig istället. På måndag åker dom alltså Mario och Vanessa dom ska få flytta till ett alldeles eget hem till den trevliga kvinnan. Jag ska fundera om jag ska packa eller inte för isf flyttar jag också på måndag. Hoppas att hon vill ha en extra katt, men jag är ju så liten att jag knappt syns och Kvinnan här hemma skulle säkert inte märka att jag var borta....

Trevlig helg!
Boss

Inga kommentarer: