måndag 17 november 2008

Extra kilon

Jag och brorsan fick tag på den skyldiga maskbäraren det var Delsin mattes lilla älskling. Blääh...och jag som blev anklagad. Kvinnan bad mig om ursäkt och lovade att det aldrig skulle upprepas. Jag tänkte, nu äntligen ska jag få lite god mat för att jag hittade den skyldiga katten, men icke Kvinnan har fått Hills ligthmat av en snäll matte som ville ge bort maten för att hon har så många kattungar och dom måste få i sig näringsrik mat, men hallå! jag då? jag vill också få i mig närinsrik mat jag är ju en växande katt i mina bästa år...Kvinnan säger att jag måste tänka på figuren och bli av med mina extra kilon??? men vad menar hon egentligen? Jag vill ha mat som en riktig karl som kött, kyckling osv. Och så säger hon att jag har fått bilringar, men det är inga bilringar det är mina stötdämpare för när jag springer och tar sats från vardagsrummet måste jag ha någonting mjukt att landa på och då är mina stötdämpare perfekta. Kvinnan är konstig ena sekunden säger hon att man ska vara nöjd med sig själv och hur man ser ut och sen att jag måste gå ner i vikt och tänka på figuren? Nu hänger jag inte riktig med...och gissa vad lightfodret är givetvis torrfoder (vad skull det annars vara) och det är ännu äckligare än det andra torrfodret jag hade innan...

God natt!
Boss

Inga kommentarer: