torsdag 13 november 2008

Lurad

Idag blev jag ordentligt lurad av Kvinnan jag bor hos. Hon vet att jag älskar mat, men hatar medicin ja, men vem gör inte det. Jag är väl ingen pillernarkoman som knaprar piller som om det vore värsta lördagsgodis. Kvinnan däremot har stoppat i sig både det ena och det andra hon säger att hon har ont i huvudet så hon tar alvedon, hon har vätskebrist så hon tar vätskeersättning fast det kanske är för att hon har varit magsjuk och spytt så mycket ja, eller jag vet inte jag är ingen läkare, men iaf när kvinnan tömde kattlådan så upptäckte hon att någon i hushållet har fått mask. Ja, och vem tror ni att hon frågade först. Just det mig såklart som om jag vore en maskbärande parasit. Kvinnan överdriver jämnt hon verkar gilla drama och när det händer saker. Jag blev faktiskt riktigt sårad av hennes påhopp. Jag som alltid tvättar mig, torkar mig bakom öronen och t.o.m kammar mig. Hur vågar hon? Maskbäraren måste vara någon annan och jag lovar inatt ska jag undersöka saken och hittar jag den skyldiga så ska Kvinnan få veta att hon lever...Kvinnan var ovanligt trevlig ropade på mig och pratade med en babyröst jag förstod att det var någonting på gång, men jag tänkte att jag går väl och smakar på den där tonfisken som hon hade hällt upp, Mm...vad gott det borde serveras varje dag. När jag hade ätit upp allt så visar Kvinnan en burk som heter Axilur. Lurad, jag blev lurad av henne smak och luktfritt stod det på paketet och hon hade krossat tabletterna så att jag inte skulle märka någonting och det gjorde jag inte heller.

Inga kommentarer: