onsdag 5 november 2008

Bortskämda kvinna

Jösses, mycket får man vara med om. Nu duger man tydligen inte till någonting. Lika bra att ge upp. Jag försöker med alla medel att min matte ska trivas med mig och jag försöker givetvis få henne att byta maten, men icke. Här fungerar ingenting hon är stenhård den kvinnan. Jag ska berätta exakt vad som hände för några dagar sedan. Matte städade och skulle tömma min kattlåda och jag tyckte att hon såg oerhört spänd ut i nacken och ryggen och snäll som jag är så ville jag ge henne lite massage. Jag tog fart från hallen och sprang mot henne och hoppade på hennes rygg. Hon steg upp och vrålade någonting jag hörde inte riktigt vad hon sa det lät som aargh. Ja, tänkte jag äntligen hon verkar uppskatta massagen så jag sitter kvar håller ett stadigt grepp med klorna och hon hoppar och studsar, hon ser riktigt ut att njuta av behandligen. Till slut skriker hon: Hoppa ner genast, hoppa ner då det gör skitont. Så till slut ger jag upp och hoppar ner. Jag antar att hon inte byter matsort efter min behandling? Hon gick till spegeln och tittade på sin rygg. Ja, men vad hade hon förväntat sig det är väl klart att det blir rivmärken. Tror hon att jag är perfekt? Det är inte jag som klipper klorna. Bortskämda kvinna...

Hälsningar från den "odugliga" katten Boss

Inga kommentarer: